34. Kódolás tevékenységgel

1. feladat

2. feladat

3. feladat


4. feladat - Labirintusos játék az interneten

https://toytheater.com/maze/


5. feladat

Robotjáték - teknőcjáték

előre, hátra jobbra, balra

előre és hátra parancsok után 1 és 5 közötti szám mondható

jobbra és balra parancsok az adott irányba 90 fokos fordulást jelentenek

rosszul végrehajtott parancs - elromlott a robot, véget ér számára a játék

olyan parancs végrehajtása, mely nem létezik - elromlott a robot, véget ér számára a játék, pl. előre 7, vagy balra 3

1. változat:

Jobbra és balra utasításra a megfelelő kéz felemelése. Aki téveszt, leül.

2. változat:

Jobbra és balra utasításra a megfelelő irányba fordulás. Aki téveszt, leül.

3. változat:

A jobbra és balra utasításokat kibővítjük az előre valamennyi és hátra valamennyi utasításokkal.

4. változat:

A 4 utasítást használva utasításkombinációt kell megjegyeznünk. Végrehajtás csak a rajta utasítás elhangzásakor történik.

3-4 gyerek legyen a játékos egyszerre.

Pl.  Előre 3, jobbra - Rajta!

     Előre 4, balra, hátra 2 - Rajta!

5. változat: "Ellenrobotjáték"

Az elhangzó utasítás ellenkezőjét kell végrehajtani!

Pl. Előre 4, jobbra - helyette hátra 4, balra

Nehezítés: több utasítás esetén az utolsóként elhangzótól indulva kell végrehajtani.

6.változat:

Kimegy egy tanuló a teremből, addig elrejtünk egy tárgyat. Ha bejött a tanuló, olyan parancsokat adunk neki sorban egymás után, hogy odajusson az elrejtett tárgyhoz.

7. változat: "Csapatos robotjáték"

Két csapatot alkotnak a gyerekek, de csak az A csapatból választanak robotot, akinek a szemét bekötjük, elrejtjük a kincset. Mindkét csapat felváltva mond neki utasításokat. Az A csapat célja természetesen az, hogy a robot minél előbb megtalálja a kincset, a B csapat célja, hogy az idegen robotot eltérítse a céltól. Az győz, aki eléri a célját.

Időhatár, vagy meghatározott számú parancs lehet csak.

8. változat: "Teknős kertje"

A terem a teknős kertje. A kertben akadályok vannak, mindenfelé a gyerekek állnak szétszóródva. Cél a teknőst elvezetni az akadályok között egy kijelölt célhoz.

9.  változat:

Előző játék versenyszerű változata 2 csapattal. Két teknős egy kertben. Ki éri el előbb a célt?

10. változat:

Menet közben a teknőc nyomot hagy, megrajzolja az útját a földön. Vajon milyen alakzatot rajzol a következő parancsok hatására? ...

11. változat:

  • Egy téglalapot szeretnénk megrajzolni.
  • Egy pluszjelet szeretnénk megrajzolni.
  • 3 fokos lépcsőt szeretnénk megrajzolni. 

Milyen utasításokat kell sorban megadnunk?

12. változat

A4-es lapokból kirakunk egy pályát. Egy tanuló a robot, másik tanuló irányítja a parancsokkal. Kiesik a játékból, ha rossz parancsot mond a tanuló és kiesik az a tanuló is, aki rosszul lépi le a parancsot (bekötve van a szeme).


6 feladat

Mentsd le a mappádba a képet! Nyisd meg a Paint programban! Vonszold a megfelelő helyre az állatok (autó) képeit!




Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el