34. Kódolás tevékenységgel
1. feladat

2. feladat

3. feladat

5. feladat
Robotjáték - teknőcjáték
előre, hátra jobbra, balra
előre és hátra parancsok után 1 és 5 közötti szám mondható
jobbra és balra parancsok az adott irányba 90 fokos fordulást jelentenek
rosszul végrehajtott parancs - elromlott a robot, véget ér számára a játék
olyan parancs végrehajtása, mely nem létezik - elromlott a robot, véget ér számára a játék, pl. előre 7, vagy balra 3
1. változat:
Jobbra és balra utasításra a megfelelő kéz felemelése. Aki téveszt, leül.
2. változat:
Jobbra és balra utasításra a megfelelő irányba fordulás. Aki téveszt, leül.
3. változat:
A jobbra és balra utasításokat kibővítjük az előre valamennyi és hátra valamennyi utasításokkal.
4. változat:
A 4 utasítást használva utasításkombinációt kell megjegyeznünk. Végrehajtás csak a rajta utasítás elhangzásakor történik.
3-4 gyerek legyen a játékos egyszerre.
Pl. Előre 3, jobbra - Rajta!
Előre 4, balra, hátra 2 - Rajta!
5. változat: "Ellenrobotjáték"
Az elhangzó utasítás ellenkezőjét kell végrehajtani!
Pl. Előre 4, jobbra - helyette hátra 4, balra
Nehezítés: több utasítás esetén az utolsóként elhangzótól indulva kell végrehajtani.
6.változat:
Kimegy egy tanuló a teremből, addig elrejtünk egy tárgyat. Ha bejött a tanuló, olyan parancsokat adunk neki sorban egymás után, hogy odajusson az elrejtett tárgyhoz.
7. változat: "Csapatos robotjáték"
Két csapatot alkotnak a gyerekek, de csak az A csapatból választanak robotot, akinek a szemét bekötjük, elrejtjük a kincset. Mindkét csapat felváltva mond neki utasításokat. Az A csapat célja természetesen az, hogy a robot minél előbb megtalálja a kincset, a B csapat célja, hogy az idegen robotot eltérítse a céltól. Az győz, aki eléri a célját.
Időhatár, vagy meghatározott számú parancs lehet csak.
8. változat: "Teknős kertje"
A terem a teknős kertje. A kertben akadályok vannak, mindenfelé a gyerekek állnak szétszóródva. Cél a teknőst elvezetni az akadályok között egy kijelölt célhoz.
9. változat:
Előző játék versenyszerű változata 2 csapattal. Két teknős egy kertben. Ki éri el előbb a célt?
10. változat:
Menet közben a teknőc nyomot hagy, megrajzolja az útját a földön. Vajon milyen alakzatot rajzol a következő parancsok hatására? ...
11. változat:
- Egy téglalapot szeretnénk megrajzolni.
- Egy pluszjelet szeretnénk megrajzolni.
- 3 fokos lépcsőt szeretnénk megrajzolni.
Milyen utasításokat kell sorban megadnunk?
12. változat
A4-es lapokból kirakunk egy pályát. Egy tanuló a robot, másik tanuló irányítja a parancsokkal. Kiesik a játékból, ha rossz parancsot mond a tanuló és kiesik az a tanuló is, aki rosszul lépi le a parancsot (bekötve van a szeme).

6 feladat
Mentsd le a mappádba a képet! Nyisd meg a Paint programban! Vonszold a megfelelő helyre az állatok (autó) képeit!








