3. Érzékszerveink szerepe


  • Emeld a kezed!

Álljatok fel. Az egyik tanuló álljon ki társai elé. Az ő utasításaira és mintájára emeljétek fel a jobb vagy a bal kezeteket, illetve húzzátok fel a jobb vagy bal lábatokat. Aki hibázik, kiesik a játékból és leül.

Az nyer, aki utoljára marad a játékban.

  • Lépj egyet!

Egyik társatok álljon ki előre. Az ő utasításaira lépjetek előre, hátra forduljatok egy saroknyit (90 fokot) jobbra és balra. Aki eltéveszti, kiesik a játékból.

Az nyer, aki utoljára marad a játékban.

  • Minta rajzolása

Egy négyzetrácsos papírlapon egy egyszerű rajz van. Egy tanuló kiül a többi diák elé, és a kezébe veszi a papírlapot. A többiek egy üres négyzetrácsos papírlapot és ceruzát vesznek elő.

A játék célja, hogy mindenki ugyan olyan rajzot készítsen, mint amilyen a kinn ülő diák kezében van. A kinn ülő diák a látott rajz alapján utasítja a többieket, hogy mit és hogyan rajzoljanak. Fontos szabály, hogy nem mondhatja el, mi van a rajzon, csak egyszerű rajzelemekről, azok helyéről, nagyságáról és irányáról beszélhet. Hasonlítsátok össze a játék végén az elkészült rajzokat az eredetivel!

  • Vak vezetése

Helyezzetek el néhány széket a tantermetekben a padok közé. Állítsátok egyik társatokat a terem ajtajába, és kössétek be a szemét. A feladat szerint el kell jutnia a terem másik sarkába egy társa segítségével. A segítő csak szavak segítségével irányíthat: azt mondhatja meg, hogy milyen irányba és mennyit lépjen. Nem ütközhet neki az akadályoknak, mert akkor újból kell kezdenie a játékot a terem ajtajából. Cseréljetek szerepet!

Az lesz a legügyesebb "vakvezető", aki ütközés nélkül végigvezeti társát az akadálypályán.


Pivot Animator program használata

1. feladat

Pálcikaember mozgatása

2. feladat

Nézd meg a háttereket, figurákat. Válaszd ki amelyik neked tetszik és készíts egy animációt!

3. feladat

Saját figura készítésével hozz létre egy animációt!

4. feladat

Egy-két pálcikaember különböző testhelyzetekben.  Készítsd el az animációkat!

a.

b.


Animáció készítése ABCya program segítségével:

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis-kultura-3/lecke_02_008

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el