3. Érzékszerveink szerepe
- Emeld a kezed!
Álljatok fel. Az egyik tanuló álljon ki társai elé. Az ő utasításaira és mintájára emeljétek fel a jobb vagy a bal kezeteket, illetve húzzátok fel a jobb vagy bal lábatokat. Aki hibázik, kiesik a játékból és leül.
Az nyer, aki utoljára marad a játékban.
- Lépj egyet!
Egyik társatok álljon ki előre. Az ő utasításaira lépjetek előre, hátra forduljatok egy saroknyit (90 fokot) jobbra és balra. Aki eltéveszti, kiesik a játékból.
Az nyer, aki utoljára marad a játékban.
- Minta rajzolása
Egy négyzetrácsos papírlapon egy egyszerű rajz van. Egy tanuló kiül a többi diák elé, és a kezébe veszi a papírlapot. A többiek egy üres négyzetrácsos papírlapot és ceruzát vesznek elő.
A játék célja, hogy mindenki ugyan olyan rajzot készítsen, mint amilyen a kinn ülő diák kezében van. A kinn ülő diák a látott rajz alapján utasítja a többieket, hogy mit és hogyan rajzoljanak. Fontos szabály, hogy nem mondhatja el, mi van a rajzon, csak egyszerű rajzelemekről, azok helyéről, nagyságáról és irányáról beszélhet. Hasonlítsátok össze a játék végén az elkészült rajzokat az eredetivel!
- Vak vezetése
Helyezzetek el néhány széket a tantermetekben a padok közé. Állítsátok egyik társatokat a terem ajtajába, és kössétek be a szemét. A feladat szerint el kell jutnia a terem másik sarkába egy társa segítségével. A segítő csak szavak segítségével irányíthat: azt mondhatja meg, hogy milyen irányba és mennyit lépjen. Nem ütközhet neki az akadályoknak, mert akkor újból kell kezdenie a játékot a terem ajtajából. Cseréljetek szerepet!
Az lesz a legügyesebb "vakvezető", aki ütközés nélkül végigvezeti társát az akadálypályán.
Pivot Animator program használata
1. feladat
Pálcikaember mozgatása
2. feladat
Nézd meg a háttereket, figurákat. Válaszd ki amelyik neked tetszik és készíts egy animációt!
3. feladat
Saját figura készítésével hozz létre egy animációt!
4. feladat
Egy-két pálcikaember különböző testhelyzetekben. Készítsd el az animációkat!
a.

b.

Animáció készítése ABCya program segítségével:
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis-kultura-3/lecke_02_008